Bergüzar Korel
Sizce oyunculuk bir “öğrenme süreci” mi, yoksa hep bir “kendini yeniden yaratma” süreci midir?
Öğrenerek mesleğinde her an kendini yeniden yaratma süreci bence.
Bir rolü kabul ederken hangi unsurlar sizin için öncelikli: Hikaye mi, yönetmen mi yoksa sizi zorlayacak bir karakter mi?
Her şeyden önce hikaye öncelikli benim için. Çünkü iyi bir hikaye sadece bireysel bir performansı değil, ekibi, vizyonu ve izleyicinin ruhuna dokunabilecek anlatıyı taşır içinde. Ve tabii ki ekip ruhu.. Yönetmenin vizyonu, ekiple kurduğun bağ oyuncunun performansını zirveye taşıyabilir. Bu yüzden, güçlü bir hikaye ile birlikte uyumlu ve yaratıcı bir ekip olabilmek çok önemli. Biz oyuncuların başarısı bireysel parlamaktan çok, hikaye anlatımına hizmet etmesiyle ölçülür. Ve bu da ekibin bir parçası olarak mümkün olur.
Kariyeriniz boyunca sizi en çok etkileyen rol hangisiydi?
Oynadığım her rol beni bir oyuncu olarak dönüştürdü tek bir rol üzerinden değerlendirme yapmam çok zor.
Doğaçlama sahnelerde kendinizi özgür hissediyor musunuz, yoksa sınırlar içinde yaratıcı olmak daha mı rahat?
Doğaçlama sahneler kendi kendime ne kadar tecrübelendiğimi gördüğüm anlar oluyor ve bunu çok seviyorum; düşünerek değil tamamen o anki duruma uyarladığım anlar, sahnede, partnerimde ve seyircide karşılık bulduğunda çok keyifleniyor ve özgürleşiyorum.
Oynadığınız bir karakter için gerçek hayatınızda değişiklik yapmanız gerekti mi hiç?
Oyunculuk benim mesleğim, hayatımı yöneten bir yerde olmaması sağlıklı kalabilmem adına yaptığım bilinçli bir tercih. Tabii ki zamanın yetmemesi, zihnimin sürekli dolu olması hayatımı etkiliyor, uykularım azalıyor, olduğum anda kalamıyorum bazen. Ama fiziksel olarak çok büyük değişimlere her zaman açığım. Oynayacağım karakter için, yaratıcı ekiple aldığımız ortak kararlarla karakteri gerçeğe en yakın hale dönüştürmek için elimden geleni yaparım.
Setlerde genelde ciddi bir oyuncu musunuz, gizli bir “şaka ustası” mı?
İşinde aşırı ciddi ama kendini hiç ciddiye almayan bir şakacı diyebilirim.
Sette “Bu kesin benim en saçma ama en komik sahnemdi” dediğiniz bir an var mı?
Binbir Gece’de Onur’un Şehrazat’a yalı aldığı için ona trip attığı sahne gencecik yaşımda da çok sorguladığım, güldüğüm bir sahneydi hala da sosyal medyada çok paylaşılıyor.
Oyunculuk eğitiminizde pratiğinize en çok etki eden teknik hangisiydi?
Sağlıklı bir birey olarak oyunculuğa devam edebilme yöntemi hakkında çok kafa patlattım. Genç bir oyuncuyken hocalarınız, koçunuz size ne derse onu yapmaya çabalıyorsunuz ama yaş aldıkça, kendinizi tanıdıkça, tecrübeniz artıkça ve meselenin “gerçeklik” olduğunu kavrayıp kabul ettikçe sizi hiçbir şey engelleyemiyor; sizi izleyen seyirci de nasıl oynadığınızı düşünmüyor o olduğunuza inanıyor
Röportaj SEVAL AKBULAK Fotoğraf EMRE GÜVEN
Moda Editörü ELİF KARCI Saç MUTLU AHMET SİNAN Makyaj ECE BİRSEN
Fotoğraf Asistanları ÖMER ÇETİNER, CAN KARATAŞ Saç Asistanı ROJİN BOTAN
Moda Editörü Asistanları MİRAY PEKEL, ULAŞ BERAT MERAL, NAZLI ŞEKEL
Teşekkürler GOWDEN CLUB, RIXOS TERSANE ISTANBUL
Curated No.28'i satın almak için tıklayınız.