LOUIS BARTHELEMY
Kendi kariyerine başlamadan önce Dior, Gucci ve Salvatore Ferragamo gibi “haute couture” markalarla çalıştın. Bu deneyimlerden neler öğrendin?
Haute couture'da geçirdiğim süre, ilk beklentilerimle tam bir tezat oluşturdu. Bir öğrenci olarak yaratıcı değişim ve ifadeyle dolu bir alan hayal ettim. Bunun yerine spekülasyon ve hiyerarşik politikalarla yönetilen büyük şirketler buldum. Ancak bu hayal kırıklığı; beni yeni ufuklar aramaya, korku ve toplumsal beklentilerden ziyade sezgi ve tutkunun yönlendirdiği daha kişisel bir yol aramaya yönelttiği için değerliydi.
Çalışmalarında kültürel göndermeler açıkça görülüyor. Kültürel geçmişin ve deneyimlerin sanatsal bakış açını nasıl şekillendiriyor?
Çalışmalarımın evrensel düzeyde yankı bulmasını, kültürel köprüler kurmasını ve çeşitlilik içindeki birliği kutlamasını sağlamaya çalışıyorum. Seyahatler ve sohbetler yoluyla kültürel referansları derinlemesine araştırıp birleştirerek, sanatsal icrayı geliştiren zengin bir kültürel bağlam oluşturuyorum.
Sanat aşkından dolayı Kahire'ye taşınmaya karar verdin. Tarzını ve kişiliğini ne yönde değiştirdi?
Kahire'ye taşınmak zihnimi uyandırdı ve Batı'nın önyargılarını ve ayrıcalıklarını yıkmama yardımcı oldu. Mısır'da yaşamak, önyargılı kültürel geçmişimden kurtulmamı ve kendimi gerçekten başkalarına açmamı sağladı.
Projelerin hayat dolu. Tasarım aşamasından tamamlanma aşamasına kadarki süreç nasıl işliyor?
Yaratıcı sürecim; seyahatler, okumalar ve zanaatkarlarla etkileşim yoluyla yapılan kapsamlı araştırmalarla başlıyor. Toplulukları ve isteklerini anlayarak, bende yankı uyandıran hikayeler yaratıyorum. Maket hazırlandıktan sonra proje üretim için ustalara aktarılıyor. Projenin karmaşıklığına bağlı olarak tamamlanma süresi değişiyor. Bazen bir duvar halısı için 14 ay süren bir çalışmaya, bazen de bir yıldan fazlasına ihtiyacımız oluyor.
Heykellerinde tıpkı eski Mısırlılar gibi tanrıların ve mitolojik yaratıkların etkileri görülüyor. Bu varlıklarda seni büyüleyen ne?
Eski uygarlıkların doğa olaylarını açıklamak için tanrılar ve mitolojik yaratıklar aracılığıyla doğayı kişileştirmesi ve yüceltmesi beni büyülüyor. Sanat ve maneviyat yoluyla insanlar ve doğa arasında kurulan bu bağ, bende derin bir yankı uyandırıyor.
“Erkeklik” çalışmalarında yinelenen bir tema. Bu resimlerin arkasında daha derin bir mesaj var mı?
İllüstrasyonlarım insan formunu yüceltirken cinsiyet karikatürleri sunuyor; hem arzu edilirliğini hem de saçmalığını vurguluyor. Eğlenceli figüratif temsiller yoluyla geleneksel cinsiyet kimliklerine meydan okumayı ve bunları ortadan kaldırmayı hedefliyorum.
Aksesuarlar ve sürdürülebilir kıyafetler bulabileceğimiz Udjat markasını yarattın. Unutulmuş Mısır sanatı ve zanaat mirasını yeniden canlandırmak önceliklerinden biri miydi?
Mısır sanatı ve zanaatını canlandırmak ve korumak, Udjat için temel bir öncelik. Her zaman geleneksel işçiliği onurlandıran sürdürülebilir ürünler yaratmaya odaklanıyoruz.
Röportaj SEVAL AKBULAK
Curated No.26'yı satın almak için tıklayınız.